Министърът на икономиката Лъчезар Борисов връчи сертификат за инвестиция клас А по Закона за насърчаване на инвестициите (ЗНИ) на управляващите директори на Bosch Engineering Center Sofia г-н Константин Конов и г-н Томас Мец. На срещата присъства и заместник-министърът на икономиката г-н Стамен Янев.
Сертификатът се дава за инвестиционен проект „Изграждане на BOS Engineering Center Sofia“ в гр. София. Проектът на „Robert Bosch “ ООД е за изграждане на център за софтуерно инженерство на територията на „София Тех Парк“ АД. Инвестицията по проекта е в размер на 8 729 000 лв., като ще бъдат разкрити общо 350 нови работни места за висококвалифицирани специалисти. Целта на Engineering Center Sofia (ECS) е да се превърне във водещ световен доставчик на ИТ и софтуер за производителите на автомобили.
Сертификатът се дава за инвестиционен проект „Изграждане на BOS Engineering Center Sofia“ в гр. Министър Борисов изтъкна, че страната ни е лидер в региона по финансова стабилност, икономическо развитие и развитие. Той каза, че инвестицията на Robert Bosch GmbH, която е водещ световен автомобилен доставчик, е още едно доказателство, че България е атрактивна инвестиционна дестинация, особено в сферата на високите технологии и автомобилната индустрия. „Разработката на софтуер за бъдещото развитие на автомобилната индустрия в България е повод за привличане на нови инвеститори. В България вече има над 250 компании, свързани с автомобилния сектор, който е една от индустриите, които постигат целите за устойчиво развитие”, допълни Борисов. Министърът на икономиката посочи, че за реализацията на проекта инвеститорът е поискал използването на насърчителни мерки по ЗНИ, включително финансова подкрепа за обучение и частично възстановяване на задължителните осигурителни вноски, направени от инвеститора за негова сметка като работодател. Лъчезар Борисов каза още, че подкрепата е предвидена от бюджета на Министерството на икономиката и допълни, че се работи за създаване на допълнителни възможности за подпомагане на инвеститори, реализиращи важни за икономиката проекти. Според него тези мерки имат важен антикризисен ефект по отношение на подпомагането на инвеститорите да запазят и разкрият нови работни места, особено в условията на криза.
От своя страна Константин Конов, управляващ директор на Бош Инженеринг Център София, подчерта, че днес се навършва 1 година от официалното откриване на Engineering Center Sofia. „През тези месеци пораснахме около 2 пъти и имаме много сериозни планове да разширим инвестициите си в България. Доказахме, че не сме аутсорсинг компания, а имаме потенциала и амбицията да бъдем двигателят на автомобилната индустрия”, каза той и допълни, че „в Bosch Engineering Center българите създават автомобилите на бъдещето, които ще ни осигурят по-безопасен и по-лесен живот на пътя утре. За нас това е не само цел, но и кауза, която ни обединява и ни движи напред“, каза Константин Конов.
Г-н Томас Мец допълни, че марката Bosch е позната в България повече от 25 години и има положително отношение към нея във всяко едно отношение. „С Bosch Engineering Center Sofia показахме ново лице на компанията тук – водещ инженерен център за мобилност в области като автоматизирано шофиране, свързаност, електрическа мобилност и изкуствен интелект. Едно е сигурно – ще продължим да инвестираме в развитието на иновативни решения за мобилност, както и в развитието на хората и екипа. Ще продължим да растем, като привличаме и обучаваме бъдещи таланти“, каза той.
Центърът разработва софтуер за автомобилната индустрия основно в три направления:
– Проекти, свързани с изграждане на софтуерни платформи за така наречения централен компютър в автомобила.
– Проекти, свързани с автономно управление на автомобили. Това е софтуер, който използва данни от различни сензори и на базата на сложни алгоритми анализира пътната обстановка и решава да управлява автомобила, замествайки водача.
– Проекти, свързани с вътрешния мониторинг в автомобила при автономно управление. Този софтуер използва данни от камерата в автомобила чрез усъвършенствани поведенчески алгоритми, за да следи състоянието на водача и готовността му да поеме контрол, ако е необходимо.