В офиса на Българска агенция за инвестиции (БАИ) се състоя официално подписване на меморандум за сътрудничество, който има за цел да увеличи взаимодействието на двете държави в областта на търговията. Участие в срещата взеха Мила Ненова, изпълнителен директор на БАИ, Юлиян Балчев, главен секретар и представители от екипа на БАИ, от страна на Българо-Саудитската търговска камара присъстваха Димитър Абаджиев, председател, Валентина Александрова и Цветелина Лукарска, членове в камарата.
Г-н Абаджиев посочи успешни примери за компании, които вече са избрали България като инвестиционна дестинация. Последният такъв е на саудитската компания „Тавал“, която осъществи през месец август закупуване на един от най-мащабните мобилни оператори: „Виваком“. „Сериозен интерес също се наблюдава и във сферата на недвижимите имоти и изграждането на инфраструктура“ добави г-н Абаджиев. Той акцентира също на факта, че Саудитска Арабия разглежда България като приятелски настроена държава към мюсюлманите и привлича все повече интерес.
Уверението си, че взаимодействието и единната работа на посолството в Саудитска Арабия, търговските представители и двустранната камара ще увеличат сътрудничеството между двете държави, изрази г-жа Ненова. Като предложение за представянето на България пред саудитската предприемаческа среда, г-жа Ненова посочи организиране на съвместен форум или участие в подходящ такъв. Г-н Абаджиев припомни, че последното организирано събитие е било преди 4 години, и провеждането на такова в бъдеще е от ключово значение.
Г-жа Ненова изрази подкрепа, че „партньорството със двустранната камара“ има потенциал и увери, че е възможно организиране на събитие през пролетта на следващата година.
На срещата бе обсъдена благоприятната икономическа среда, осигурена в Саудитска Арабия: 96% от вложенията на втория по големина фонд са концентрирани вътре в страната. Пример за това е „Ред сий“ проекта, който е част от визията 2030 на Саудитското кралство.
Г-жа Цветелина Лукарска, председател на Националната камара на минералните води, посочи наличието на извори в България като стратегическо предимство, от което може да се възползват саудитските фирми. Според нея „може да се конкурираме в по-специфични сектори“ като хранително-вкусовата промишленост и бутилиране вода.